Blog

Ο ψυχαναλυτικός Φιλοκτήτης στα χέρια των Αγαρτζίδη και Αναστάσογλου | Ο Φιλοκτήτης αποτελεί την πρώτη περιγραφή ψυχοθεραπευτικής διαδικασίας στην ανθρώπινη ιστορία. Οι Elephas tiliensis καταπιάνονται με την ιστορία του Φιλοκτήτη, του πιο μοναχικού ήρωα του Σοφοκλή, του πιο αποτρόπαια αδικημένου, σε μια παράσταση σχεδόν ψυχαναλυτική, που φέρει την υπογραφή του Γιώργου Μπλάνα στη μετάφραση και του Παύλου Παυλίδη στην πρωτότυπη μουσική.

Οδυσσέας του Τζαίημς Τζόυς | Πειραιώς 260 | Μέσα από δύο κεφάλαια ενός κορυφαίου μυθιστορήματος, η ομάδα Elephas Tiliensis και οι συντελεστές της παράστασης, κατόρθωσαν να επεξεργαστούν ένα δύσκολο κείμενο, να διασκευάσουν έναν τόσο σημαντικό συγγραφέα και να δημιουργήσουν στην ουσία ένα καινούργιο έργο βασισμένο στον «Οδυσσέα» του Τζέυμς Τζόυς, χωρίς να αποκόψουν τα σημαντικά στοιχεία του, το περιεχόμενό του, το νόημά του και, φυσικά, το ιδιαίτερο ύφος του. Φεύγοντας – και για τις επόμενες μέρες – τόσο το κείμενο της παράστασης όσο και πολλές από της σκηνές της ήταν ζωντανές στο μυαλό του θεατή, και αυτό ίσως να σημαίνει πως ο στόχος επετεύχθη. | mixgrill

Κριτική της Ματίνας Καλτάκη για τον “Οδυσσέα” στο Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου στην Η Καθημερινή της Κυριακής | Μπράβο στον Δημήτρη Αγαρτζίδη και στη Δέσποινα Αναστάσογλου για τη σκηνική μεταφορά του ιδιότυπου κειμένου. Μπραβο και στο Φεστιβάλ Αθηνών που τους εμπιστεύθηκε τον χώρο Η, οι διαστάσεις του οποίου τους επέτρεψε να ξεδιπλώσουν τις σκηνοθετικές τους δυνατότητες – όπως δεν ήταν δυνατό στις μικρές σκηνές που παρουσίασαν προηγούμενες δουλειές τους. Συχνά υποτιμούμε τη σημασία του χώρου, εξ ανάγκης, με δεδομένο ότι στην Αθήνα τα περισσότερα θέατρα είναι μικρά. Ο χώρος, ωστόσο, αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για το αποτέλεσμα που παράγεται, καθώς το μέγεθος είναι και ποιοτικό χαρακτηριστικό.

Οι Elephas Tiliensis, Δημήτρης Αγαρτζίδης και Δέσποινα Αναστάσογλου, σκηνοθετούν δύο επεισόδια από τον Οδυσσέα του Τζόυς, με εξαιρετική φρεσκάδα και ανανεωτική ματιά αποδίδοντας σε βαθμό τελειότητας την συγγραφική και υφολογική ιδιαιτερότητα. Κάθε μέρος της παράστασης αποπνέει την μοναδικότητα της γραφής του. | Η Νάγια Παπαπάνου είδε τον Οδυσσέα στο Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου

Μία από τις καλύτερες ερμηνείες των φετινών παραστάσεων στο Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, ήταν αυτή της ηθοποιού Μαρίας Σκουλά στην παράσταση «Οδυσσέας», των παθιασμένων με τα λογοτεχνικά κείμενα Δημήτρη Αγαρτζίδη και Δέσποινας Αναστάσογλου, βασισμένη στο κλασικό βιβλίο του Τζέιμς Τζόις, σ’ έναν χειμαρρώδη μονόλογο, στο πρώτο μέρος, όπου ερμήνευσε την Πηνελόπη-Μόλι Μπλουμ. Συνεχίζεται μέχρι 3 Ιουλίου. Μια σπουδαία ερμηνεία, μια απόλυτη και έντιμη επαφή με ένα δύσκολο όσο και γοητευτικό κείμενο. | Δανειζόμαστε τα λόγια της Όλγα Σελλά για την Πηνελόπη της Μαρίας | Στο κείμενο σκέψεις για τη λογοτεχνία στο θέατρο με αφορμή τον Δον Κιχώτη και τον Οδυσσέα |

σινιάλο | Σκέψεις για τον Οδυσσέα στη Νίκη Σερέτη |Το κείμενο παρουσιάζεται ως μια σύγχρονη stand up comedy με λεξιλόγιο δανεισμένο από φιλοσοφικές παρακαταθήκες της σπουδαίας σύγχρονης λογοτεχνίας. Το σκοτεινό και παιγνιώδες της μουσικής των “λάμδα” δημιουργεί το απαραίτητο μουσικό περιβάλλον στο οποίο στέκεται και βρίσκει το χώρο της η μουσικότητα του κειμένου και το βαθύ χιούμορ της Μόλλυ Μπλουμ.

Θα φανταζόσασταν ποτέ τον Παύλο Παυλίδη να ερμηνεύει στο θέατρο τον «Οδυσσέα» του Τζόυς; Ο αγαπημένος τραγουδοποιός κάνει την έκπληξη αναλαμβάνοντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε παράσταση του Φεστιβάλ Αθηνών, δίπλα στη Μαρία Σκουλά. | Λίνα Ρόκου | popaganda

Δημήτρης Αγαρτζίδης: Ο λόγος του Τζόυς στον «Οδυσσέα» είναι συγκλονιστικός Το ένα από τα δύο μέλη της ομάδας Elephas Tiliensis που ανεβάζει στο Φεστιβάλ Αθηνών τον «Οδυσσέα» του Τζόυς μιλάει στην Popaganda και αποκαλύπτει γιατί επέλεξε τον Παύλο Παυλίδη στον πρωταγωνιστικό ρόλο και πώς το κείμενο αυτό είναι τόσο επίκαιρο. |Εύα Κέκου | popaganda