Blog

Συνοδευόμενοι από το συναίσθημα της ανακούφισης που προσέφερε η αγκαλιά των ηρώων στο τέλος της παράστασης, διαπιστώνουμε πόσο βοηθητικό είναι να αναλαμβάνουμε την ευθύνη των επιλογών μας. Συν-κινούμενοι από τη δυνατότητα μετα-κίνησης των ηρώων κατανοούμε τη σημασία του να αποκτούμε καινούριες θέσεις. Αφήνοντας στην άκρη την εγκλωβιστική στάση του “οι άλλοι φταίνε για τα δεινά μου”. | Με αφορμή την παράσταση του Φιλοκτήτη στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων η Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια Αγγελική Κουτελιά γράφει στο Cue.

Στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων παρακολουθήσαμε τέχνη υψηλή, απολαμβάνοντας μία παράσταση που φέρνει την αρχαία τραγωδία στο σήμερα με τον πλέον σύγχρονο και ευφάνταστο τρόπο, χωρίς ωστόσο να την αποστερεί από το δραματουργικό μεγαλείο και το ερμηνευτικό μέγεθός της. Οι εξαιρετικές Γιούλα Μπούνταλη & Ειρήνη Μπούνταλη (οι οποίες δεν είναι αδελφές!) ως Φιλοκτήτης και Νεοπτόλεμος αντίστοιχα, κατέθεσαν δύο συγκλονιστικές ερμηνείες. | Η Λίλα Παπαπάσχου είδε τον Φιλοκτήτη και έγραψε στο Θεαθήναι.

Το δίδυμο της Γιούλας Μπούνταλη και της Ειρήνης Μπούνταλη (απλή συνωνυμία) ενσαρκώνουν με αξιώσεις τις αντίρροπες δυνάμεις και κρατούν ψηλά το ενδιαφέρον της παράστασης. Ο δυναμισμός, η σωματική και πρωτίστως ψυχολογική ένταση που φέρει ο Φιλοκτήτης της Γιούλας Μπούνταλη (η οποία, σκηνοθετική οδηγία, εκτονώνει την οργή της σε ένα σάκο του μποξ) είναι συχνά καθηλωτική καθώς διατρέχει την πορεία του ήρωα που υπομένει τη συμφορά και ελευθερώνεται από θεϊκό χέρι. Απέναντι της, η Ειρήνη Μπούνταλη στο ρόλο του Νεοπτόλεμου διαχειρίζεται με στωϊκότητα το, κινησιολογικά περιορισμένο, πεδίο δράσης της και επικεντρώνεται στην παθιασμένη εκφορά του λόγου. | Η Στέλλα Χαραμή είδε τον Φιλοκτήτη στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων και γράφει στο ToSpirto.net

Όλα τα παραπάνω σκιαγραφούνται τέλεια μέσα από τη σκηνοθεσία της ομάδας Elephas tiliensis, η οποία συνδυάζει δωρικότητα, ποίηση και επική ορμή. Με άλλα λόγια, το χαρακτηριστικό που δίνει στην παράσταση το δικό της στίγμα είναι ο συνδυασμός πολύ κλασσικών τεχνικών μέσων και σχημάτων με στοιχεία και ερμηνείες πολύ σύγχρονες που προσεγγίζουν τη μετανεωτερική αισθητική, αποτελώντας έτσι μια υβριδική μορφή αρχαίας τραγωδίας -performance. | Η Αθηνά Κακλαμάνη είδε τον Φιλοκτήτη στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων και γράφει στο Θεατρο.gr

Φιλοκτήτης»: σκέψεις και συναισθήματα από την ομάδα Elephas tiliensis Οι Δημήτρης Αγαρτζίδης, Δέσποινα Αναστάσογλου, Γιούλα Μπούνταλη και Ειρήνη Μπούνταλη μιλούν στην ATHENS VOICE