Beckett | Πρόζες | Ευτυχισμένες μέρες | Το λίκνισμα | Εργαστήρι Υποκριτικής 2022/23 | Elephas tiliensis

Εργαστήρια

Beckett | Πρόζες | Ευτυχισμένες μέρες | Το λίκνισμα
Εργαστήριο υποκριτικής με τον Δημήτρη Αγαρτζίδη και τη Δέσποινα Αναστάσογλου.

Τρία έργα του Σάμιουελ Μπέκετ είναι το αντικείμενο εργασίας του εργαστηρίου υποκριτικής της ομάδας Elephas tiliensis για την περίοδο 2022/23.
Ο δεύτερος κύκλος του Εργαστηρίου ξεκινά στις 13 Ιανουαρίου 2023.

Το φετινό εργαστήριο υποκριτικής της ομάδας επικεντρώνεται στη γραφή του Σάμιουελ Μπέκετ, που καθόρισε και αποτέλεσε τομή για το σύγχρονο θέατρο. Για πρώτη φορά το εργαστήριο εκτείνεται σε τρία τρίμηνα, τα οποία μπορούν οι ενδιαφερόμενες/οι να παρακολουθήσουν μεμονωμένα ή συνολικά. Στο τέλος κάθε τριμήνου ο κύκλος ολοκληρώνεται με ανοιχτές παρουσιάσεις και στο τέλος του έτους το σύνολο της εργασίας θα ολοκληρωθεί με ανοιχτές παρουσιάσεις στον φιλόξενο χώρο του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων.

Ά τρίμηνο: Οκτώβριος-Δεκέμβριος | Προζες
Β´ τρίμηνο: Ιανουάριος -Μάρτιος | Ευτυχισμένες μέρες
Γ´ τρίμηνο: Απρίλιος -Ιούνιος | Το λίκνισμα

EC56FB9B-C143-4C7E-B86E-E5D6A3E812D3_4_5005_c

Όπως σημειώνει η Rebecca Juganaru, influencer είναι το πρόσωπο ή το πράγμα που επηρέαζει κάποιον άλλο και ο όρος αυτός ανάγεται στο 1660. Ο Μπέκετ είναι ένας influencer για τον χώρο του θεάτρου και της τέχνης χωρίς να το προκαλεί. Η πλειοψηφία του έργου του, γραπτά, σκηνοθεσίες και μουσικές συνθέσεις έχουν αλλάξει το πρόσωπο του θεάτρου. Χωρίς καμία άλλη πρόθεση εκτός από τη δική του αφοσίωση στη δημιουργική του παρόρμηση ο Μπέκετ πλέον αποτελεί μέρος της πολιτιστικής κληρονομιάς όπως ο Δημόκριτος, ο Δάντης και ο Καρτέσιος ήταν η δίκη του διαθέσιμη κληρονομιά*. Έχει θεωρηθεί μοντέρνος, μεταμοντέρνος, «πατέρας» του θεάτρου του παραλόγου, αλλά ο ίδιος αρνήθηκε όχι μόνο τους τίτλους αυτούς αλλά και οποιαδήποτε προσπάθεια να δοθεί νόημα στα έργα του. Πιστεύει ότι η ζωή έχει νόημα, αλλά αυτό είναι αδύνατο να βρεθεί και έτσι ο κόσμος είναι καταδικασμένος σε αιωρούμενες απορίες, αδιέξοδα και απελπισία. Γράφει στα γαλλικά για να απομυθοποιήσει την ικανότητα της γλώσσας να περιγράψει αντικειμενικά την ουσία και την αλήθεια. Δεν αιχμαλωτίζεται από γραμματικούς κανόνες, περνάει από τον λυρισμό στη γλώσσα του πεζοδρομίου. Είναι άναρχος, αινιγματικός και παράδοξος. Αμφισβητεί το καρτεσιανό cogito ergo sum και τον ανθρωποκεντρισμό και με το έργο του επιχειρηματολογεί υπέρ του αντιθέτου.

Ο λόγος του Μπέκετ δίνει το έναυσμα για την ενασχόληση με ένα θέατρο που ελευθερώνει στον ερμηνευτή όλα τα πεδία επεξεργασίας, διανοητικής και συναισθηματικής, που μπορούν να χτίσουν την τεχνική του και να ελευθερώσουν τον φαντασιακό του χώρο. Θα εργαστούμε πάνω στην έννοια της απεύθυνσης, της εννόησης, του ρυθμού και της μουσικότητας του κειμένου.
Ερευνούμε τον τρόπο με τον οποίο ο ερμηνευτής συστηματοποιεί τα μέσα του και διευρύνει τα όριά του, προκειμένου να συνδεθεί και, ταυτόχρονα, να ελευθερωθεί από τους όρους και τις έννοιες του κειμένου. Η λέξη και το κείμενο -ως σύνολο λέξεων- εμπεριέχει τον χώρο της ερμηνείας, της προσωπικής εμπλοκής και της ελευθερίας του ερμηνευτή. Η άσκηση πάνω στο κείμενο, η σωματοποίηση των εννοιών του και η αναζήτηση της «συγκινησιακής» του ταυτότητας αποτελούν τα ζητούμενα του εργαστηρίου. Ο λόγος γίνεται το όχημα για να βρεθεί το σώμα και η δράση, ενώ ανοίγει την επικοινωνία με τον φαντασιακό ήρωα που ενυπάρχει στον καθένα μας.
Το εργαστήριο διανύει τη δεκατητρίτη χρονιά λειτουργίας του. Έχουμε δουλέψει πάνω σε κείμενα Μολιέρου, Μπόρχες, Σοφοκλή, Τσέχοφ, Μπέκετ, Σαίξπηρ, Ίψεν, Φρέιν. Οι συναντήσεις είναι εβδομαδιαίες. Μελετάμε όλα τα στάδια της υποκριτικής λειτουργίας, μελέτη του κειμένου, σωματικές ασκήσεις, ασκήσεις λόγου, υποκριτικές ασκήσεις, αυτοσχεδιασμούς. Μέσω της διαδικασίας αυτής, συλλέγουμε το υλικό που θα αποτελέσει την παράσταση, καθώς η παρουσίαση στο κοινό ολοκληρώνει την διαδικασία.

Το εργαστήριο απευθύνεται σε επαγγελματίες και ερασιτέχνες ηθοποιούς, καθώς και σε σπουδαστές δραματικών σχολών.
Πιστεύουμε σε ένα θέατρο ανοιχτό σε όλες και όλους, χωρίς κανένα περιορισμό και στην ισότιμη ανταλλαγή εμπειριών και γνώσεων.

*Linda Ben-Zvi, influencing Beckett Beckett influencing, Budapest- Paris 2020.

Το εργαστήριο ολοκληρώνει τον κύκλο του με μια σειρά παραστάσεων τον Ιούνιο του 2023 στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

Ά τρίμηνο Οκτώβριος-Δεκέμβριος | Προζες
Β´ τρίμηνο Ιανουάριος -Μάρτιος | Ευτυχισμένες μέρες
Γ´ τρίμηνο Απρίλιος -Ιούνιος | Το λίκνισμα

Κάθε Παρασκευή: 19.30 – 22.30

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

Οκτώβριος 2022 – Ιούνιος 2023
Κάθε Παρασκευή: 19.30 – 22.30

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΕΓΓΡΑΦΕΣ

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

13 Ιανουαρίου 2023

Τα μαθήματα γίνονται στο Loop Dance Lab | Μετρό Συγγρού-Φιξ, Ηλεκτρικός-Πετράλωνα

Λόγω των μέτρων προστασίας ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος, προκειμένου να είμαστε όλοι ασφαλείς. Η αίθουσα του Loop Dance Lab είναι ευρύχωρη, αερίζεται φυσικά και απολυμαίνεται σύμφωνα με τις οδηγίες.