“Η Ήμερη” του Φιόντορ Ντοστογιέφσκυ | 2016/17

Εργαστήρια

Η Ήμερη” του Φιόντορ Ντοστογιέφσκυ είναι το αντικείμενο εργασίας του εργαστηρίου υποκριτικής της ομάδας Elephas tiliensis για την περίοδο 2016/17.

Εργαστήριο υποκριτικής με τον Δημήτρη Αγαρτζίδη και την Δέσποινα Αναστάσογλου.

H HMERH_12

Site specific παρουσιάσεις του Εργαστηρίου στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων | 23/24/25 Ιουνίου 2017 | Είσοδος ελεύθερη με σειρά προτεραιότητας

H HMERH_8

“Δύο αυτοκτονίες. Αυτό το εικόνισμα μέσα στα χέρια της – τι παράξενο, τι ανήκουστο για αυτοκτονία! Ένας τέτοιος θάνατος περιέχει ήδη μέσα του το στοιχείο της γλυκύτητας και της ταπεινοφροσύνης. Ένας τέτοιος θάνατος δεν έχει μέσα του κανένα παράπονο, καμία γκρίνια: απλούστατα δεν μπορούσε πια να ζήσει. Δεν το ήθελε ο θεός και πέθανε προσευχόμενη. Έτσι, υπάρχουν πράματα που μπορεί να φαίνονται απλούστατα, κι όμως δεν παύουν να μας αναγκάζουν να τα συλλογιστούμε πολύ και να μας κάνουν ώρες ώρες να πιστεύουμε πως ειμαστε εμείς ένοχοι. Αυτή η τόσο γλυκιά ψυχή, που πήγε μόνη της στον θάνατο, δεν παύει να σε βασανίζει ό,τι κι αν κάνεις.”

Η εξαιρετική νουβέλα του Φιόντορ Ντοστογιέφσκυ δίνει το έναυσμα για την ενασχόληση με ένα θέατρο λόγου που φανερώνει στον ερμηνευτή όλα τα πεδία επεξεργασίας, διανοητικής και συναισθηματικής, που μπορούν να χτίσουν την τεχνική του και να ελευθερώσουν τον φαντασιακό του χώρο. Θα εργαστούμε πάνω στην έννοια του μονολόγου και του χορού. Τί είναι μονόλογος; Τί είναι χορός; Ποιά ανάγκη με ωθεί να μιλήσω; Πότε γίνομαι μέλος μιας ομάδαςε με κοινή σκέψη; Πώς διαχωρίζομαι από το σύνολο και πως αφομοιώνομαι σε αυτό; Ποιά μέσα σκέψη μορφοποιείται σε λέξη και πού απευθύνεται;

Ερευνούμε τον τρόπο με τον οποίο ο ερμηνευτής συστηματοποιεί τα μέσα του και διευρύνει τα όριά του προκειμένου να συνδεθεί με τους όρους και τις έννοιες του κειμένου. Η λέξη και το κείμενο -ως σύνολο λέξεων- εμπεριέχει τον χώρο της ερμηνείας, της προσωπικής εμπλοκής και της ελευθερίας του ερμηνευτή. Η άσκηση πάνω στο κείμενο, η σωματοποίηση των εννοιών του και η αναζήτηση της συγκινησιακής του ταυτότητας αποτελούν τα ζητούμενα του εργαστηρίου. Ο λόγος γίνεται το όχημα για να βρεθεί το σώμα και η δράση, ενώ ανοίγει την επικοινωνία με τον φαντασιακό ήρωα που ενυπάρχει στον καθένα μας.

Το εργαστήριο διανύει την έβδομη χρονιά λειτουργίας του. Έχουμε δουλέψει πάνω σε κείμενα Μολιέρου, Μπόρχες, Σοφοκλή, Τσέχοφ, Μπέκετ, Σαίξπηρ. Οι συναντήσεις είναι εβδομαδιαίες. Μελετάμε όλα τα στάδια της υποκριτικής λειτουργίας, μελέτη του κειμένου, σωματικές ασκήσεις, ασκήσεις λόγου, υποκριτικές ασκήσεις, αυτοσχεδιασμούς. Μέσω της διαδικασίας αυτής συλλέγουμε το υλικό που θα αποτελέσει την παράσταση, καθώς η παρουσίαση στο κοινό ολοκληρώνει την διαδικασία. Πολύ συνειδητά το εργαστήριο κάθε χρονιά αποτελείται τόσο από επαγγελματίες ηθοποιούς, όσο κι από ερασιτέχνες καθώς η ζύμωση αυτή είναι πολύ δημιουργική, αποκαλυπτική και βοηθητική και για τις δυο πλευρές.

Το εργαστήριο απευθύνεται σε επαγγελματίες και ερασιτέχνες ηθοποιούς, καθώς και σε σπουδαστές δραματικών σχολών.

Το εργαστήριο ολοκληρώνει τον κύκλο του με μια σειρά παραστάσεων τον Ιούνιο του 2017 στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων.

H HMERH_1

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

Οκτώβριος 2016 – Ιούνιος 2017
Κάθε Σάββατο: 15.30 – 19.30

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΕΓΓΡΑΦΕΣ

H HMERH_13

H HMERH_6

H HMERH_5

H HMERH_10