Μισάνθρωπος του Μολιέρου | 2015/16

Εργαστήρια

Ο “Μισάνθρωπος” του Μολιέρου ήταν το αντικείμενο εργασίας του εργαστηρίου υποκριτικής της ομάδας Elephas tiliensis για την περίοδο 2015/16.
Εργαστήριο υποκριτικής με τον Δημήτρη Αγαρτζίδη καιτην Δέσποινα Αναστάσογλου.

Με μια σειρά επιτυχημένων παραστάσεων στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων έκλεισε ο κύκλος του εργαστηρίου.
Οι παραστάσεις ενδέχεται να επαναληφθούν τον Σεπτέμβριο.

Μεσα σ’ έναν κόσμο που ανάγει την υποκρισία, το εύκολο κέρδος και την κοινωνική αναρρίχηση σε ύψιστους κανόνες συμπεριφοράς, η ειλικρίνεια, η απλότητα και η ανιδιοτέλεια του Αλσέστ, φαντάζουν κωμικές και αξιοκαταφρόνητες. Ο Αλσέστ, επιμένει να ζει σύμφωνα με τις αρχές του σ’ έναν κόσμο εχθρικό, προδίδεται όμως από το μόνο πράγμα που μπορεί να τον κάνει ευάλωτο: τον έρωτα. Αγαπά με τρυφερό πάθος μια κοσμική νεαρή χήρα, τη Σελιμέν, γυναίκα κοκέτα και φιλάρεσκη που επιδίδεται στις τέχνες του σαλονιού με μαεστρία. Την αδυναμία του αυτή θα την εκμεταλλευτεί ο κοινωνικός περίγυρος προκειμένου να τον γελοιοποιήσει και να τον βάλει στο περιθώριο. Κι ο Αλσέστ, για να μείνει πιστός στον εαυτό του, θα επιλέξει τη φυγή από τον κόσμο, την μοναξιά και την κοινωνική ερημιά.

Αν και δεν γνώρισε επιτυχία στην εποχή του, ο «Μισάνθρωπος» του 1666 αναγνωρίστηκε­ εξαρχής ως ένα από τα κορυφαία θεατρικά του Μολιέρου, μια εξαίσια, γραμμένη σε ρίμα σάτιρα του υποκριτικού lifestyle της γαλλικής αριστοκρατίας του 17ου αι.

Έργο της ωριμότητας του συγγραφέα που ακροβατεί ανάμεσα στην τραγωδία και την κωμωδία είναι ένα ποιητικό κείμενο που δίνει το έναυσμα για την ενασχόληση με ένα θέατρο λόγου που φανερώνει στον ερμηνευτή όλα τα πεδία επεξεργασίας, διανοητικής και συναισθηματικής, που μπορούν να χτίσουν την τεχνική του και να ελευθερώσουν τον φαντασιακό του χώρο. Η ομοιοκατάληκτη φόρμα του γίνεται ένα επιπλέον εργαλείο που δεσμεύει αλλά και ανοίγει πεδία έρευνας στον ηθοποιό.

Ερευνούμε τον τρόπο με τον οποίο ο ερμηνευτής συστηματοποιεί τα μέσα του και διευρύνει τα όριά του προκειμένου να συνδεθεί με τους όρους και τις έννοιες του κειμένου. Η λέξη και το κείμενο -ως σύνολο λέξεων- εμπεριέχει τον χώρο της ερμηνείας, της προσωπικής εμπλοκής και της ελευθερίας του ερμηνευτή. Η άσκηση πάνω στο κείμενο, η σωματοποίηση των εννοιών του και η αναζήτηση της συγκινησιακής του ταυτότητας αποτελούν τα ζητούμενα του εργαστηρίου. Ο λόγος γίνεται το όχημα για να βρεθεί το σώμα και η δράση, ενώ ανοίγει την επικοινωνία με τον φαντασιακό ήρωα που ενυπάρχει στον καθένα μας.

Το εργαστήριο διανύει την έκτη χρονιά λειτουργίας του. Έχουμε δουλέψει πάνω σε κείμενα Μπόρχες, Σοφοκλή, Τσέχοφ, Μπέκετ, Σαίξπηρ. Οι συναντήσεις είναι εβδομαδιαίες. Μελετάμε όλα τα στάδια της υποκριτικής λειτουργίας, μελέτη του κειμένου, σωματικές ασκήσεις, ασκήσεις λόγου, υποκριτικές ασκήσεις, αυτοσχεδιασμούς. Μέσω της διαδικασίας αυτής συλλέγουμε το υλικό που θα αποτελέσει την παράσταση, καθώς η παρουσίαση στο κοινό ολοκληρώνει την διαδικασία. Πολύ συνειδητά το εργαστήριο κάθε χρονιά αποτελείται τόσο από επαγγελματίες ηθοποιούς, όσο κι από ερασιτέχνες καθώς η ζύμωση αυτή είναι πολύ δημιουργική, αποκαλυπτική και βοηθητική και για τις δυο πλευρές.

Το εργαστήριο απευθύνεται σε επαγγελματίες και ερασιτέχνες ηθοποιούς, καθώς και σε σπουδαστές δραματικών σχολών.

Το εργαστήριο θα ολοκληρώσει τον κύκλο του με μια σειρά παραστάσεων τον Ιούνιο του 2015 στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

Οκτώβριος 2015 – Ιούνιος 2016

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΕΓΓΡΑΦΕΣ

IMG_2086

IMG_2352

IMG_2030

IMG_2045

IMG_2150

IMG_2037

IMG_2126