Η Ήμερη | Φ. Ντοστογέφσκι | 23/24/25 Ιουνίου @ Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων “Δύο αυτοκτονίες. Αυτό το εικόνισμα μέσα στα χέρια της – τι παράξενο, τι ανήκουστο για αυτοκτονία! Ένας τέτοιος θάνατος περιέχει ήδη μέσα του το στοιχείο της γλυκύτητας και της ταπεινοφροσύνης. Ένας τέτοιος θάνατος δεν έχει μέσα του κανένα παράπονο, καμία γκρίνια: απλούστατα δεν μπορούσε πια να ζήσει. Δεν το ήθελε ο θεός και πέθανε προσευχόμενη. Έτσι, υπάρχουν πράματα που μπορεί να φαίνονται απλούστατα, κι όμως δεν παύουν να μας αναγκάζουν να τα συλλογιστούμε πολύ και να μας κάνουν ώρες ώρες να πιστεύουμε πως ειμαστε εμείς ένοχοι. Αυτή η τόσο γλυκιά ψυχή, που πήγε μόνη της στον θάνατο, δεν παύει να σε βασανίζει ό,τι κι αν κάνεις.”

imeri

“Η Ήμερη” του Φιόντορ Ντοστογιέφσκυ | Α΄Σχεδίασμα | Μια site specific περιήγηση στη Μιαούλη την Κυριακή 09 Απριλίου

Αγαπητοί φίλοι,
Ο πρώτος κύκλος του εργαστηρίου υποκριτικής ολοκληρώνεται με μια site specific περιήγηση της “Ήμερης” του Φ. Ντοστογιέφσκυ στη Μιαούλη την Κυριακή 09 Απριλίου.

Η Ήμερη πέφτει απ’το παράθυρο. Ένας τέτοιος θάνατος δεν έχει μέσα του κανένα παράπονο, καμία γκρίνια: απλούστατα δεν μπορούσε πια να ζήσει.

Μιαούλη 6 | Ισόγειο | Κυριακή 09 Απριλίου 2017 |Ώρα έναρξης:19.00 | Είσοδος ελεύθερη |

Το Εργαστήριο θα ολοκληρωθεί με μια σειρά παραστάσεων στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων τον Ιούνιο του 2017.
Ο εαρινός κύκλος ξεκινά στις 30 Απριλίου.
Οι συμμετέχοντες θα συνεργαστούν με την ήδη διαμορφωμένη ομάδα του εργαστηρίου.
Περιορισμένος αριθμός συμμετοχών.
Δηλώσεις συμμετοχής: [email protected]

Λίγο πριν ταξιδέψουμε για Πάτρα και Ρέθυμνο, η Δέσποινα Κούρτη μιλά στη Μυρτώ Λοβέρδου και στο Βήμα της Κυριακής για την Persona του Ι. Μπέργκμαν. «Μακάρι να μπορούσαμε να σταθούμε με απόλυτη σιωπή απέναντι σε όλα όσα υπάρχουν γύρω μας. Το παιχνίδι θα γινόταν πολύ πιο έντονο. Και προκλητικό.»

“Εκείνο που περισσότερο με ιντριγκάρει είναι αυτή ακριβώς η δραματουργική συνθήκη: δύο άνθρωποι, εκ των οποίων ο ένας μιλάει και ο άλλος δεν απαντά. Αυτό, αποτελεί από μόνο του μια θεατρική συνθήκη. Θεατρική συνθήκη και το λέω συνειδητά, ενώ ο Μπέργκμαν είναι κινηματογραφιστής. Εκρηκτική. Όπου μπορεί να συμβούν τα πάντα. Και που αναπόφευκτα οδηγεί σε κάτι ακραίο.” Η Δέσποινα Κούρτη και η Βίκυ Κατσίκα συναντούν την Αντωνία Μπόζνου καΙ μιλούν στο FermouArt E- Magazine για τους ρόλους τους στην Persona του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν που παρουσιάζεται από την ομάδα Elephas tiliensis στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.

“Παρότι πρόκειται γα μετατροπή κινηματογραφικής αφήγησης σε θεατρική, το έργο έχει δική του ξεχωριστή δυναμική, που εξελίσσεται μέσα από τη σχέση των δύο ηθοποιών. Εκρηκτικές, γεμάτος πάθος και συναισθήματα, οι ερμηνείες, μέσα σε μια ασφυκτική ατμόσφαιρα, με την υποβοήθηση βιντεοπροβολών, δημιουργούν μια παράσταση με αδιάκοπη ροή και ενδιαφέρον. Και όπως έχει βυθιστεί η Βίκυ Κατσίκα στον ρόλο της Άλμα και η Άλμα στο ρόλο που η Βόγκλερ της έχει πυροδοτήσει, παρασυρόμαστε –οι θεατές– σε ένα προσωπικό υπαρξιακό ταξίδι.” Της Χριστίνας-Βαλεντίνας Θάνου στο Δρόμο της Αριστεράς.

Συνέντευξη στη Μαρία Δουκάκη και στο Artic.gr. “Οι ερμηνεύτριες του έργου, Βίκυ Κατσίκα και Δέσποινα Κούρτη, υπήρξαν πολύ ομιλητικές προς τέρψιν της υποφαινόμενης και επικοινωνούν μέσω του Artic.gr με τον πιο ενδιαφέροντα τρόπο την παράσταση που σκηνοθέτησαν, μετέφρασαν και επεξεργάστηκαν οι σταθεροί ενορχηστρωτές των Elephas Tiliensis, Δημήτρης Αγαρτζίδης και Δέσποινα Αναστάσογλου. Βergman, λοιπόν, στο Θέατρο του Νέου Κόσμου για να δει κανείς τους Elephas Tiliensis να κάνουν αυτό που έχουν δείξει να ξέρουν καλά: μέσα από τη θεατρική τέχνη να προβαίνουν μαζί με τους θεατές στη μύχια καταβύθιση που ανασύρει την αλήθεια μέσα από το επί σκηνής ψέμα.”

Η Γεωργία Οικονόμου είδε τη Persona και έγραψε στο life.gr |Ο Δημήτρης Αγαρτζίδης και η Δέσποινα Αναστάσογλου μελέτησαν εις βάθος το έργο αυτό του Bergman, πειραματίστηκαν πάνω σ΄ ένα «κείμενο» κλινικής ακρίβειας κι αφαίρεσης και δεν παρασύρθηκαν από τις «σειρήνες» του πλήθους μελετών και ερμηνειών που έχουν κατά καιρούς δοθεί στην έξοχη κινηματογραφική αυτή δημιουργία. Μέσω εύστοχων και ευφάνταστων συμβόλων που αξιοποίησαν στο έπακρο, όπως το φόρεμα της Ηλέκτρας της Βόγκλερ που έτριζε -σαν την ψυχή της-, τα δύο παραβάν με τα μικρόφωνα, αλλά και πλήθος απλών αντικειμένων που ήταν τοποθετημένα σε σειρά μπροστά στη σκηνή, με τον υποβλητικό ασπρόμαυρο φωτισμό που παρέπεμπε στην αισθητική του Bergman και την προβολή προσώπων, γραμμάτων και τεθλασμένων γραμμών σε video wall στην πλάτη των πρωταγωνιστριών, επεξεργάστηκαν την έννοια της ατομικής ταυτότητας και των πολλαπλών διαστάσεων προσωπικότητας, μίλησαν με λυρισμό για το άλλο μισό, το υποσκιασμένο της ανθρώπινης ψυχής, αυτό που πολλοί χαρακτηρίζουν ως έλλειμμα, και τελικά έστησαν μία σφικτά στοχευμένη παράσταση «δωματίου» ανατέμνοντας την ίδια την ανθρώπινη ψυχή.

“Η ακριβής σκηνοθεσία και οι εξαιρετικές ερμηνείες των ηθοποιών ανέδειξαν το ιδιοφυές έργο του Μπέργκμαν σε μια σφιχτοδεμένη παράσταση. Η οποία αποφορτίζεται στο τέλος από την «περίεργη αίσθηση δυο εαυτών ενός σιωπηλού ασυνείδητου και ενός ακατάπαυστα ομιλητικού συνειδητού», σε μια μόνο λέξη. Μια λέξη με λίγο φως, μια λυτρωτική αυτοκάθαρση σε μια συνύπαρξη όπου «όλοι είναι άπιστοι προς αλλήλους».” | Η Χαρά Κιούση είδε την Persona στο Θέατρο του Νέου Κόσμου και έγραψε στο newsbeast.